Kålrötter

Igår när jag jobbade fick jag skala/ skära upp en... frukt(?) Grönsak(?).. jag vet inte, det hela var väldigt mysitiskt.
Den var ganska stor och jordig utanpå, orange inuti. Och stenhård. Jag testade att skära lite i den utan resultat. Insåg att för att komma igenom den skulle jag vara tvungen att gå en karatekurs ungefär. Jag tittade lite skeptiskt på frukten sedan på kniven och försökte komma på ett sätt att lösa problemet. Det jag kom på var att kolla på kocken jag jobbade med, säga; Den är JÄTTEHÅRD och plira med ögonen. Han tittade upp och sa; Det är meningen och tittade bort igen.

Den orangea frukten låg kvar på bänken och om den hade kunnat prata skulle den hånat mig. Där och då bestämde jag mig för att mina fingrar kanske inte är så viktiga trots allt. Livrädd blundade jag och tog sats med kniven. Klarade mig undan med två små skärsår på tummen.

Traumatiskt dag alltså.

/ M

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gjorde en liten enkätundersökning på jobbet idag. Alla var rörande överens om att det är en KÅLRABBI. Så slutet gott på mysteriet kanske.

2010-02-03 @ 23:06:37
Postat av: Jörgen med Böjen

Är Kålrabbi orange inuti? Den är ju supergrön utanpå?

2010-02-04 @ 14:02:11
Postat av: Perssons moster

Kan det ha varit en sådan där sötpotatis?

2010-02-08 @ 03:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0