shorty fire burnin in the hotel

Igår gick brandlarmet på vårt hotell. Malin flög upp ur sängen och började klä på sig på en gång. Jag, som tydligen suger i paniksituationer, ställde mig upp med uppspärrade ögon efter typ en kvart och skrek "SERIÖST!! SERIÖST!!" innan jag bytte byxor (de jag hade först var fula) och började jag packa (?) ihop allt som betyder någonting för mig. Det vill säga, pengar, kamera och dator.

När vi kom ner till lobbyn visade det sig att det var bostadshuset precis brevid hotellet som brann. Alla var tvugna att stanna i lobbyn tills branden var under kontroll. Jag gick ut och tog en massa bilder på spektaklet, Malin satte sig och uppdaterade sig facebookstatus. Hon ba "Det brinner!!". Haha.

Kan tänka mig fortsättningen om det hade brunnit på vårat hotell: "Röken är i vårt rum nu. Shit vad jag hostar." - lite senare - "Jag måste krypa ut här. Sjukt mkt rök!!" - lite senare - "Fett jobbigt att andas! Tilda har svimmat."

Haha.

AJA whatevvs, här kommer lite eldbilder;









Enjoy!

/T

Kommentarer
Postat av: lovisa

haha det här va kul att läsa

2010-01-14 @ 20:38:26
URL: http://imugglarstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0