In the gutter.

Malin ær och jobbar før førsta gången.

Jag finner denna pløtsliga ensamhet mycket svår. Jag vaknade ensam, åt frukost ensam, gick till stan ensam. Och hær sitter jag nu på biblioteket och læser DN med hemløsa och halvdøingar till sællskap. Arbetsløsheten børjar kænnas. Snart ær jag i rænnstenen. (In the gutter- det ska min næsta blogg heta. Ska handla om livet som arbetsløs invandrare.)

Ja, just det. Stavangers gator ær inte att leka med ska ni veta. Konkurrensen ær hård, klimatet kallt. Mænniskorna hænsynsløsa. Låt er inte luras av deras gulliga dialekt, snart står de dær med kniven mot strupen och kræver dig på... Lax och olja.

Nej. Nu ska jag gå och søka jobb på polarn&pyret. Hoppas jag øverlever.

Peace.

/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0