Inte så kontigt att jag blir kinkig...

Tilda har skaffat sig en ny morgonrutin, som jag allt annat än uppskattar. Jag kan till och med säga att jag avskyr den. Om jag visste att detta skulle ske hade jag med största säkerhet övervägt om det verkligen är värt besväret. Att bo med Tilda alltså.

Mina senaste morgnar har sett ut såhär; Tilda har ju som sagt gått och skaffat sig ett jobb. Börjar klockan halvsex på morgonen. Jättebra, tycker hon.

Inte jag.

Det är nämligen så att Tilda ställer två väckarklockor för att försäkra sig om att hon vaknar. Det här misslyckas hon totalt med. Istället är det jag som vaknar och lyssnar medans signalerna, på inte en, utan TVÅ väckarklockor, ringer. Därefter snoozas av sig själva. Gång. På gång. På gång...
Spektaklet avslutas med att jag skriker "TIIIIIIIIILDAAAAAAAAAAA". Då flyger hon minsann upp.

Bitch.

/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0