Jag luktar.

Jag är ingen sann bloggare, jag är ledsen, men jag är en barnskötare. Thats right, jobbar på dagis sen ungefär två veckor tillbaka. Hoppar bland kuddar, stoppar bråk och tröstar barn som inte vill bli tröstade av mig; nykomlingen.
De kollar skräckslaget på mig med stooora, ledsna ögon för att sedan skrika ännu högre.

Något annat som är speciellt med att jobba i barnehage är den konstanta lukten av BÄBIS som förföljer en. Barnehagen luktar bäbis. Jag luktar bäbis. Mina kläder luktar bäbis. Allt luktar bäbis och jag vet inte riktigt om jag gillar det... Tilda försöker trösta och säga att; "Neeeeeeej, gör du ju inte!". Men jag tror hon ljuger.

HURSOMHELST, mer om hur jag luktar senare. Nu måste jag gå och laga lyxmiddag bestående av knäckemackor, bara. Erkänn, ni vill byta liv med mig just nu?

/ M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0