boll

Jag och Sofia vågade oss på att spela volleyboll på Fysiken igår. När vi kom dit var det tjugo stonefacekillar i 20-25 årsåldern, en döing i 50års ålder, jag, Sofia och två andra vettskrämda, oskyldiga kvinnofolk bland de deltagande. Allt som allt var det kul, förutom att man kände sig som the fat girl in gymclass som ingen vill ha i sitt lag lite (speciellt när jag var tvungen att inhalera min astmamedicin först???)

Nåväl, lärde mig dock mycket om Voll Y Boll. Till exempel:

Man klappar mycket på varandras händer när man spelar volleyboll. Eller ok "klappa på varandras händer" låter som att jag står med ett sånt här

Image and video hosting by TinyPic

leende och smeker min okända lagkamrats hand men jag vet inte annars hur jag ska beskriva det? Man gör inte high five och man skakar inte hand, det är något därimellan. Låg slapp cool five typ. Så ska man gärna se lite svettig, ofokuserad men ändå seriös ut när man gör det. Man gör det helst när något bra har hänt (VILKEN JÄVLA SMASH STEFFE!!) - då är det dock obligatoriskt med ögonkontakt och en tillhörande komplimang, men man kan också använda sig av klappen när något dåligt har hänt (du sög brush men vi kan låtsas som att det är ok). Man kan även använda det som ett "tack för matchen" eller bara när man är på väg till sin vattenflaska och träffar någon på vägen och inte vet vad man ska säga.

Ska nog spela på söndag igen kan berätta om jag lär mig något mer viktigt.

Hejdå

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0